Özet (Yaptığım çeviride anlam farkı/kaybı olabilir): Çevrimiçi ve uzaktan eğitim giderek daha yaygın hale geliyor. Bazılarımız, dünya çapında hızla tercih edilen veya öğrenimin ‘yeni normal’ biçimi haline geldiğini söyleyebilir. Bununla birlikte, şaşırtıcı bir şekilde, birinci sınıf uzaktan öğrencilerine yüksek öğretim kurumlarına kaydolduktan sonra gerçekte ne olduğu hakkında çok az şey bilinmektedir; onları neyin motive ettiği ve uzaktan biçimsel bir çalışmaya geçişi gerçekte nasıl deneyimledikleri gibi. Literatürdeki bu boşluk, dünya çapında, zayıf tutma, ilerleme ve tamamlama oranları ışığında artarak incelemeye tabi tutulan uzaktan eğitim sağlayıcıları için bir zorluk teşkil etmektedir. Bu zemine karşın, mevcut çalışmanın amacı, ilk kez uzaktan öğrenenlerin deneyimlerinin doğası hakkında iç görü toplamak ve daha derin bir anlayış elde etmekti. Çalışma, üç aşamalı karma yöntem yaklaşımını içeriyordu. Bu makale, çalışmanın ana bileşeni olan üçüncü aşamaya odaklanmaktadır. Veri toplama için ilk kez uzaktan öğrenim gören 20 kişinin yaşanmış haftalık video günlükleri kullanılarak deneyimleri kendi sözleriyle toplandı. 22 saatten fazla video verisi kopyalandı ve tematik olarak analiz edildi, bunlardan beş tema rapor edildi. Görüşmeler, video günlüklerinin kampüs temelli öğrenmeden farklı olarak uzaktan öğrenmenin karmaşıklıklarıyla ilgili benzersiz bilgiler sağlamanın yollarını yansıtıyor. Makale, internetin mümkün kıldığı yeni dijital öğrenme ortamının uzaktan öğrenim görenler için bir dizi heyecan verici olasılık sunduğu sonucuna varıyor; ancak, uzaktan eğitimin “yalnız kurt” peşin hükmünü değiştirmek ve uzaktan öğrenim görenleri desteklemek için “gulaş yaklaşımı”ndan kaçınmak için kurumlar tarafından daha çok şey yapılması gerekiyor. İlk kez uzaktan öğrenim görenlerin hayatları siyah beyaz değildir; bunlar grinin karmaşık tonlarıdır ve uygun öğrenme deneyimleri tasarlanırken ve öğrenci başarısını sağlamak için destekler tasarlanırken bu dikkate alınmalıdır.
Yazarlar: Mark Brown, Helen Hughes, Mike Keppell, Natasha Hard, and Liz Smith
Dublin City University, University of Bristol, University of Southern Queensland & Charles Sturt University
Koordinatlar: International Review of Research in Open and Distributed Learning Volume 16, Number 4